Procedura reklamacyjna
Opis procedury reklamacyjnej:
1. Kupujący może składać sprzedawcy reklamacje dotyczące zawartej Umowy pod adresem [email protected] lub w formie pisemnej na adres sprzedawcy. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- imię, nazwisko, adres, adres e-mail i numer telefonu kupującego, datę zawarcia umowy stanowiącej podstawę reklamacji, przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania kupującego, wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację. opis i zdjęcia wady produktu
Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
2. Sprzedający rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci.
3. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej. Sprzedający może zarządzać również odesłania produktu w przypadku nie możliwości stwierdzenia wady na odległość na podstawie przesłanych materiałów.
Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy:
W przypadku odstąpienia od
niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa
płatności, w tym koszty dostarczenia towarów (z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu
dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie
później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o
Państwa decyzji o prawie odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrot
należności zostanie przekazany na na wskazany rachunek bankowy.
Zwrot należności nastąpi niezwłocznie po odesłaniu zwracanego i
nie dłużej niż po 14 dniach. Zwracany produkt należy zwrócić
niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym
poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin
jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem
terminu 14 dni. Sprzedający nie ponosi kosztu zwrotu towarów
(Sprzedający zwróci wszystkie otrzymane od Kupującego płatności,
z zastrzeżeniem że zwracany będzie koszt przesyłki w jedną
stronę do najtańszego sposobu dostarczenia towaru oferowanego przez
sklep). Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy
wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to
konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Aby odstąpić od zawartej
umowy, należy złożyć sprzedającemu stosowne oświadczenie woli,
pisząc na adres e-mail: [email protected] Kupujący
może skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy, podanego poniżej i
przesłać również na nasz adres stacjonarny.
Przesyłkę należy
nadać na adres DIAMOND Tomasz Seredyn ul. św. Cyryla i Metodego 1,
41-909 Bytom.
Przesyłka musi być rejestrowana, czyli odbiór musi być potwierdzony podpisem odbierającego, który jest dowodem że przesyłka do nas faktycznie trafiła np.: list polecony, paczka pocztowa, przesyłka kurierska.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy:
(Oświadczenie
to należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci
odstąpienia od umowy)
[DANE
SPRZEDAJĄCEGO]
…………………………….
…………………………….
…………………………….
Ja……………………………….niniejszym
informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następującej/ych
rzeczy ……….………………………………………………………………………………………………………….,
numer oferty……………………………………… .
Data
zawarcia umowy to ……………………………………….,
data odbioru ……………………………………………….…
.
Imię i nazwisko………………………………………………………….
Adres
…..…………………….……..…………………………………….
Data………………………………………………………………………….
…….……………………………………………………………………
Podpis
(tylko jeżeli formularz jest wysłany w wersji papierowej)
Koszt
zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy:
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca nie ponosi kosztu odesłania Towaru
Przesyłka musi być rejestrowana, czyli odbiór musi być potwierdzony podpisem odbierającego, który jest dowodem że przesyłka do nas faktycznie trafiła np.: list polecony, paczka pocztowa, przesyłka kurierska.
Brak
odstąpienia od umowy:
Prawo
odstąpienia od umowy zawartej nie przysługuje Kupującemu
(konsumentowi) w odniesieniu do umów:
1. O świadczenie
usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną
zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę
utraci prawo odstąpienia od umowy;
2.
W której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i
które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy;
3. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub
służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4. W
której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5. W
której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
6. W której przedmiotem świadczenia są rzeczy,
które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7. W której
przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie
może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość
zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma
kontroli;
8. W której konsument wyraźnie żądał, aby
przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy
lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne
usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza
rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy
lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje
konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9. W
której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym
opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10.
W o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem
umowy o prenumeratę;
11. W zawartej w drodze aukcji
publicznej;
12. W o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania,
innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu
samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w
umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13. W o
dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa
odstąpienia od umowy.
Możliwość skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń oraz dostęp do tych procedur:
1. Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Katowicach. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
2. inny ………………………….
Firma DIAMOND Tomasz Seredyn zobowiązuje się do dostarczenia rzeczy bez wad, z wyłączeniem wad wskazanych w ofercie sprzedaży.